1. RUST DIN VIRKSOMHED TIL MORGENDAGENS FORVENTNINGER
Dine kunder forlanger en højere grad af dokumentation. Den tid er forbi, hvor du kunne sælge dine produkter udelukkende på god service, billige priser, hurtig levering og god kvalitet.
Miljø er det nye sort, og der skal i den grad være styr på miljøet hvis du skal bevare troværdigheden og erobre markedsandele samt forblive dine kunders foretrukne leverandør.
Denne udvikling underbygges af § 46 i udbudsloven, der blev vedtaget den 19. november 2015, og som giver kommunerne en længe efterspurgt mulighed for at til- og fravælge leverandører udfra om deres produkter er miljømærkede.
2. ET UVURDERLIGT redskab til markedsføring
Gennemsigtigheden, når det drejer sig om indholdstoffer i produkter, er lig nul. I perioder sker det næsten dagligt at der påvises hormonforstyrrende og kræftfremkaldende stoffer i nogle af de produkter, som vi alle omgiver os med hver dag.
En miljømærkning er en simpel og troværdig måde at kommunikere et rent budskab til dine kunder.
Læs også om Nå ud til flere kunder med Eco Brandings Markedsføringspakke.
3. Troværdigheden i top
En miljømærkning er frivillig. Kravene er strengere end lovgivningen, og en uafhængig 3. part kontrollerer, at din virksomhed lever op til forpligtelserne.
Ved at påtage dig ansvaret for en miljømærkning er du ikke blot på forkant med fremtidige skærpede lovkrav. Du viser med al tydelighed omverdenen, at de ikke har at gøre med hvem som helst.
4. Spar penge i produktionen
Bedre udnyttelse af kemi, mindre forbrug af vand og øvrige kostbare ressourcer, minimering af affald samt genbrug af materialer er blot nogle af de elementer der ligger i kravene til en miljømærkning